23. oktober 2014

Oslo, mitt Oslo

[sponset plakat] 

Selv om jeg ikke hadde barndom eller ungdomstid i Oslo, føler jeg kjærlighet for denne lille hovedstaden vår. Da jeg som uviten femtenåring proklamerte at "jeg skal aldri bo i Oslo!" kjente jeg jo ikke verden noe særlig større enn vår egen gårdsplass, og gjennom livet har jeg jo lært at postadressen din ofte blir deg kjær. Det å se noe utenfra er noe helt annet enn å bo midt inne i det, og lever man med noe innpå seg dag etter dag, lærer man seg å elske både på grunn av og på tross av.

Innerst i hjertet mitt kommer jeg alltid til å høre hjemme barndomsbygda mi, og hvem veit, kanskje jeg flytter tilbake dit en dag? Akkurat nå veit jeg ihvertfall at Oslo er hjemmet mitt, og etter en fartstid på ti år her har byen fått en betydelig plass i hjertet mitt den og.



Enda lettere å finne bøkene nå som jeg gikk bort fra fargesortering, eller..? :-D
På bildet er vindunken fra loppemarked, rammen fra bruktbutikk og trekassa lånt fra mamma.

Da er det kanskje ikke så rart at jeg falt for dette Oslo-kartet jeg har fått fra NØR!
NØR eies og drives av Maria-Rosa Doublet og Pia Molin Lykkebo.
De lager stilrene plakater av norske byer, med Oslo og Bergen som første byer ut. Etter hvert kommer det plakater fra hver eneste by i Norge.


Praktisk å lære seg alle bydeler og stedsnavn en gang for alle!

I mangel på ramme har jeg brukt kleshengere fra IKEA! For å beskytte plakaten mot merker fra klypene, dekket jeg innsiden av metallet med elektrikertape. Kanskje ikke like fancy som de flotte magnetrammene man får kjøpt nå, men ingen dårlig erstatning heller.

Tusen takk til NØR for fin plakat, sånn i tillegg til kartet elsker jeg fargen!

//
I love the city I live in, and I love this Oslo poster from NØR [sponsored]!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)