3. oktober 2014

DIY - Tre fine ting på en fredag vol. 8

Enten vi vil det eller ikke; dagene og kveldene blir mørkere.
Det er jo på en måte litt koselig også, og er det noe vi trenger på slike mørke og regnfulle høstkvelder er det lys. Hva med å lage lampene selv?

Her har jeg funnet noen prosjekter som kanskje ikke er superenkle, men ikke helt umulige å få til på en kveld heller. Noen som vil prøve?

Den første helga som selvstendig næringsdrivende skal faktisk ikke tilbringes foran dataskjermen, men ut på tur til det fagre Sogn og Fjordane. Et lenge planlagt venninnebesøk skal gjennomføres, jeg gleder meg!

Håper du får ei fin og lys helg!


Først ut er ei lampe laget av lommelykter. Akkurat denne versjonen på bildet over er vel kanskje ikke så lett å få til, siden det ser ut som at alle pærene skrus av og på med én bryter, men hvis man har mange lommelykter som man spraylakkerer og fester i flere tau eller ledninger, kunne det jo kanskje bli kult? Da blir det jo ei batteridrevet lampe, og hvor miljøvennlig og billig i drift den er kan man jo sette spørsmålstegn ved. Uansett, jeg synes den var kul! Jeg kunne nesten bare hatt den som pynt.



Denne lampa har jeg sett flere steder, og her er den hos anetteshus.com. Det opprinnelige innlegget på bloggen hennes er slettet, men lampa er laget av en hylleknekt, en ledning med sokkel og ei stor pære. Bor et hull ytterst på hylleknekten for å tre ledningen gjennom, evt. knyt ledningen fast rundt hylleknekten som du vil. Det er flere muligheter til å lage denne med en egen vri. Ledninger med sokkel og store pærer finner du flere steder, f.eks. hos Clas Ohlson eller Åhlens. Hylleknekter også.




Har du en treplate, litt maling, et bor og en lysledning kan du lage denne på 1-2-3!
Jeg ville kanskje valgt noe annet enn "Paradise Motel" som tekst og heldigvis er jo akkurat det valgfritt :) Nå er malen som Tamara Maynes lenker til på bloggen sin slettet, men her kan man jo f.eks. tegne forsiktig opp med blyant de bokstavene man vil ha, og fjerne strekene etterpå.

//
The days are getting darker as the fall get it's grip.
To make it more cosy, why don't create your own lamps to light up your home?
Enjoy these three DIYs I found for you and have a nice weekend!


1 kommentarer:

Jeg elsker disse innleggene dine, får ikke sagt det nok :-)
Håper du får en glad dag i dag. Klem fra Monica.

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)