15. oktober 2014

I ♥ hjemmekontor


Det har gått to uker siden jeg ble hjemmekontorist på heltid.
Jeg har hatt så mye å gjøre med å ta bilder til både en reportasje og en fotoustilling, og vært på to reiser, så jeg har ikke helt hatt tid til å hverken tenke på eller savne gamlejobben.
En ting er ihvertfall sikkert og det er at jeg digger hjemmekontor! Den fleksibiliteten jeg kjenner på nå er så bra!

En strukturert arbeidsdag lager jeg meg med ukesplaner, og etter hvert skal jeg få i stand månedsplaner også. Det gjelder å heve blikket litt framover selv om man godstresser med deadlines som ikke er langt unna. Å gjøre de tingene som tar deg i den retningen du vil, og faktisk si nei til det som ikke lønner seg for deg - det er kanskje en liten kunst. Det er ihvertfall et godt råd jeg skal ta med meg fra en klok fyr jeg snakket med i går.

Jeg er ikke avhengig av kaffe, men det er unektelig godt å nyte en varm kopp foran PCen. Også pepperkaker, DET er jo ikke akkurat vanlig i oktober. Til mitt forsvar ble det kjøpt inn en boks til noen av bildene jeg tok til reportasjen, så hva skal man gjøre.. la de ligge til jul, liksom? :)

Håper du har en fin arbeidsdag, uansett hvor du befinner deg!

//
It's been two weeks since I started my own full time business.
I've had so much to do with photographing and traveling, that I haven't really had time to think about or miss my old job. One thing is for sure though, I just love to work from home! The flexibility is so good!

I'm not addicted to coffee, but it's sure nice to enjoy a latte when I'm working.
I hope you have a nice day, where ever you might work from!

3 kommentarer:

Høres veldig diggbart ut med hjemmekontor :) Du er tøff som tør satse på egenhånd men jeg har tro på deg! Det gjelder bare å sikte mot månen så lander du blandt stjernene vet du ;)
Forresten du har rett det er litt for tidlig med jul :)
Klem

Fikk du forrige kommentaren min? Den ble plutsetlig borte da jeg klikker publiser, og jeg fikk ikke noen ordbekreftelse.. :)

Skriver igjen jeg, siden det ser ut som forrige kommentar ble borte.. :)
Hjemmekontor er helt herlig! :) Og å løfte blikket er viktig, det syns jeg var vanskelig da jeg jobbet frilans. Man fokuserer veldig på deadlines, og plutselig er ordrelista tom. Håper og tror du greier det bedre enn meg, for du virker så strukturert og flink! :)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)