29. mars 2012

Antikk?

I dag har jeg lyst til å dele et bilde med dere, fordi jeg synes det er så kult!
Denne gamle sentrifuga står nede i vaskekjelleren i blokka jeg bor i. Den er ikke i bruk, men mot den gule veggen er den jo riktig så stilig der den står!


Klesvask hos oss er forøvrig litt av en dagsjobb. I går gikk det til sammen 8 maskiner med diverse klær og sengetøy. Når man ikke har plass til vaskemaskin på badet er det jo bare å bruke fellesvaskeriet, og selv om det er litt pes er det egentlig veldig deilig å få unna all klesvask på en kveld! Vasket, tørket og ferdigbrettet inn i skapet (hvis man gidder det siste da). Det negative er at det er ganske mange andre som bruker vaskeriet også, og at man pent må sette seg opp på venteliste. Skittentøyskurven kan bli ganske full og sokkeskuffen ganske tom hvis man må vente for lenge...

3 kommentarer:

Stilig bilde. Gøy at den har fått lov å bli stående der.
Innlegget ditt fikk meg til å huske på hvor spennende det var å få lov til å bli med ned i vaskerommet i høyblokka der besteforeldrene mine bodde da jeg var liten.

Fin kveld til deg!
- AC

Liker! Er generelt veldig glad i foto av industrielle ting som har måttet tåle tidens tann, og når du attpåtil drar på med fargekomboen blå og gul, da er jeg solgt:-)

Så kul den var!

Jeg husker tiden med fellesvaskeri med skrekk og gru. Såå mye bæring og såå mye tid, men som du sier, man blir ferdig på en dag da :)

Herlig lørdag til deg og dine!
Her på Nesåsen er det sol, men huff som det blåser! USJ! Jeg og Nala skal til mamma og lage wontons, mannen er på jobb (sånn er det når mannen driver egen bedrift - alltid på jobb)

Takk for gode og varme ord inne hos meg!
DU er underbar!
klem

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)