20. januar 2013

Vis meg hvordan du bruker årets farger!

Tidligere denne uka lanserte Fargerike lilla som årets farge, og omtrent samtidig proklamerte Pantone at smaragd er det som gjelder i 2013.

La oss se på fargene først:

Bilder lånt fra fargerike.no og pantone.com

Jeg har sett meg rundt i leiligheten og kan konstatere at det ikke finnes noe som helst i disse fargene her. Noen lilla håndkler på badet innimellom tror jeg ikke kvalifiserer. Kommer jeg til å ta noen av fargene inn i leiligheten, da? Hmm, jeg er usikker. Jeg er fortsatt hekta på gult og mintblå/turkis og det skal nok litt til før jeg bytter ut det jeg har i disse fargene. Det er i grunnen hverken særlig øknomisk eller miljøvennlig heller. Snart blir kanskje en av dem "årets farge" også? :)

I leiligheten jeg bodde i fra 2007-2008 var det faktisk mye lilla, med en stilig tapet på fondvegg i stua og en rosalilla fondvegg i gangen. Skikkelig jentene, kan man si, og akkurat som jeg ville ha det! Smaken forandrer seg visst!

Det blir spennende å se hva andre får til med disse fargene, så får jeg kose meg med det jeg liker best her. Dere ser kanskje at jeg har gjort en endring i på headeren og litt forskjellig i bloggen her? Synes den forrige ble så grell, men nååå er jeg fornøyd. Herrlig!

Lysestake fra Søstrene Grene, ramme fra IKEA, gult print funnet på nettet.

Hva synes du om årets farger? Er det noe du kommer til å bruke eller allerede bruker i interiøret? Det hadde vært kult å se noen inspirasjonsbilder, så lag gjerne et blogginnlegg og last lenken under her slik at flere kan se! :)

//
In Norway Fargerike announced that the color of the year is purple! At the same time Pantone launched emerald of green as their color of the year. As I'm looking around in my appartement I can't find any items with these colors, and I'm not sure if anything will appear either... I'm still in love with mint blue/green and yellow, and I guess I won't change that for a while.
What do you think of the colors of the year? Are you using any of the colors in your interior? If you want to show me please upload a link to a blogpost beneath! :)



8 kommentarer:

Dette med årets farge forstår jeg meg lite på og Lilla synes jeg virkelig ikke noe om... men nå er ikke jeg den mest trendye i verden heller *ler*

Takk for fine ord inne hos meg, søta! Det varmer og glede <3
Ønsker deg en fin søndag, her har vi rukket en tur ut i løypa og nå har jeg satt en bolledeig og skal bare nyte denne nydelige dagen!

Stor klem
-Maia

PS! Hvis du fjerner ordbekreftelsen din blir det enda hyggeligere og kommentere hos deg

http://www.fabelaktive.com/2012/09/en-bnn-til-deg.html

Så lekker den nye headeren din er.
Lilla er ikke bare årets farge for meg, jeg har allerede likt den i flere år. Bytter jo litt om etter årstid, men mine lilla ting kommer alltid frem igjen etter en stund.
Tusen takk for koselig kommentar hos meg.
Har tatt bilder til et innlegg jeg kan lenke til deg, kommer snart.

Fin ny uke til deg!
- AC

Fin den nye headeren din er!!

jeg er ikke så glad i lilla, men elsker grønt! Gult liker jeg også godt! Likte den gule printen din...:)

Ønsker deg en fin søndagskveld
Og tusen takk for hyggelige ord hos meg
Klem Tonje

Jeg elsker lilla, så passer meg fint. Har jo både lilla på badet i form av telysholder, blomster, toalettmapper (som du kanskje så på instagram :p ) og håndkle.
I stua så er det lilla gardiner, løper på bordet, puter og spisebrikker som matcher hverandre :)

Jeg har noen planer til å få begge fargene denne våren. Jeg er så glad av mørk lilla og den passer super sammen med neoner toner som er også inn i år.

Kanskje kommer en bilde fra meg.


Klem
Vicky

Hallo:)
kjempefin header...nei jeg er ikke noe lilla menneske.....så det blir vel ikke så mye av det her....men har tatt litt bilder i dag med en dasj lilla...jeg er mere grønn/blåturkis jeg :)
fin kveld til deg
klemklem

Vet du hva jeg liker så godt med deg? At du er tro mot det du liker og smaken din, men også er klar over at det forandrer seg- og at du også er åpen for det:-) Det gjør alt så mye mer personlig. Og personlig er bra! Jeg ble litt overrasket over lilla faktisk. Jeg er ikke super fan, men det skal jeg kanskje ikke si for plutselig er alt i huset lilla;-) Smaragdgrønn finner jeg heller ingenting av. Men.. hehe, nå sitter jeg å tenker litt på den lillafargen.. og jeg har jo en del av det. Kanskje det må bli et innlegg ut av det. Som jeg linker hit:-) Skal prøve å få til det.

Ha en strålende mandagskveld Ann Merete!

Smil og klemmer

Synes sånne erklæringer som at "lilla er årets farge" er ganske merkelige .. :) Er mye viktigere å finne farger som gir deg noe, eller som kler hjemmet ditt, osv, synes jeg. Jeg har en lilla entré og den har vært lilla i kanskje 5 år. Den entreen måtte bare være lilla hehe.. Og i høst kjøpte jeg et mørk lilla teppe til stuen. Smaragdgrønn har jeg aldri brukt i interiør noensinne :) men det første jeg tenker på en den grønne fløyelsofaen fra vårens IKEA-(Stockholm)kolleksjon. Generelt en vrien farge å snike inn blant andre farger..

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)