22. januar 2013

Orden i sysakene og tips om fin kalender

De par siste kveldene har blitt brukt til rydding og sortering på kontorplassen min, det var virkelig nødvendig! Det var et uendelig kaos og trivselsfaktoren var ikke veldig høy.

Jeg har mange hobbyting, papir, tapetprøver, stoff, sløyfebånd, stempler, scrappeutstyr... og hvordan finner man fram i sånne småtterier uten system? Helt umulig for meg etter hvert så her måtte det skikkelig kategorisering til! Jeg fant fram til bibliotekaren i meg (har tross alt et høgskolekandidat-studie i faget!) og med små kommoder fra IKEA og dymomaskin ble det orden i sysakene - bokstavelig talt!

Såh, for første gang i denne bloggens historie kommer det endelig bilder fra kontoret!
Jeg føler ikke det er sånn fryktelig bloggbart egentlig - det skulle jo vært hvitt og svalt og ryddig og minimalistisk.. men det får jeg rett og slett ikke til her! Når man har fått tildelt dette lille hjørnet får man bygge i høyden og innrette seg etter fargevalget til samboeren. (Hvis han fikk bestemme fargen på kontoret skulle jeg få bestemme stua). Rødt er forøvrig en farge som gir energi og kreativitet og det er min kjæres favorittfarge.

Vi har bygget hyllene og pulten selv av mdf-plater fra Maxbo og hylleknekter fra Clas O. Veldig greit når man må lage ting på eget mål og veggene er skakke.


Ser dere forresten den fine kalenderen min?
Etter tips fra fineste Møbelpøbel fant jeg denne på nettet som bare var å printe ut! (Trykker du deg inn til henne ser du kalenderen i svart og blå/brun også).

Du finner den i hvit eller svart utgave her hos mira moln.
Jeg fikk ikke til å printe ut i kantene og skulle vel egentlig ha klippet litt... men så langt har jeg ikke kommet ennå! Stilig å henge den på et clipboard, synes jeg, dette er fra Granit.

Såh.. da var det bare for meg å holde det ryddig - det er jo ikke alltid så lett.
Folk tror jo jeg er så ryddig fordi jeg rydder hele tida, men ærlig talt. Det er fordi jeg er så rotete at jeg må rydde!:-D

En gang skal jeg kanskje vise hele plassen, men da må jeg ha dagslys. Bildene ble nemlig tatt nå i kveld.

//
Finally I've cleaned up my office space! It certainly looked like a mess and I couldn't find anything...
With all my hobby equipment and stuff I really needed some order.
With these little dressers from IKEA and dymo I organized everything, and now it's much nicer to sit here! 
The office has red walls and that's not my decision. I got to decide the livingroom though - one have to give and take ;)
The cute calendar is a print I found via sweet Møbelpøbel, and it can be found here at mira moln.

4 kommentarer:

Deilig å få orden i sysakene:)He he nå kjente jeg meg igjen...jeg og rydder hele tiden....for at jeg roter så fært innimellom...at jeg må rydde hele tiden:)
fin dag til deg
klemklem

Liker orden! :) Den kalenderen var fin, siden jeg er stopshopper i år passet dette meg veeeldig bra, tusen takk for tips.

Klem Renate

Godt med orden i sakene, selv om det ofte like fort blir kaos igjen, hihi;-)

Tøff kalender!

God ettermiddag!

Deilig når det er ryddig! Vi har endelig kommet i gang med kontorrydding også, det så ille der ute nå siden vi bare har slengt inn ting med tanken "vi skal jo rydde her snart så vi bare legger det her så lenge". Men nå er vi i gang!

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)