29. september 2014

OMG I made this (DIY totebag)

Å ha gode venner som stiller opp er gull verdt! 
Noen ganger trenger man en som virkelig forstår deg til å snakke med,
andre ganger trenger man hjelp med mindre eller litt større tjenester.
Behov for sistnevnte dukket opp i sommer da vi skulle på den årlige ferieturen til det vakre Sørlandet.
Kattene våre er innepuser som det ikke er så lett å ta med seg noe sted, og dermed lar vi de være hjemme med regelmessig tilsyn når vi en sjelden gang er borte.


At noen kan stille opp sånn midt på sommeren er jo ikke en selvfølge. 
Utrolig heldige var vi da at Lina hadde tid og mulighet til å være både matmor, dotømmer og ikke minst kosefang! De som har dyr veit jo hvor viktig det er at man føler seg trygg på at de blir tatt vare på til en hver tid.



For å vise hvor mye vi faktisk setter pris på dette, har jeg tatt symaskinen fatt og laget noe jeg vet Lina liker veldig godt; et bærenett med instagram-navnet hennes trykket på! Dette har vært det hemmelige syprosjektet mitt som jeg nevnte for en stund siden.
Jeg kjøpte stoff og stofftrykkmaling hos Stoff og stil, og brukte et bærenett jeg har fra før til inspirasjon. Stensilen til trykket har jeg laget selv, og det var litt knotete, men vel verdt det da jeg ble ferdig.
Med en sjarmerende "hjemmelagalook" finnes det vel ikke makan til bærenett i hele verden?
Jeg håper og tror mottakeren ble fornøyd :)



Hvis noen ønsker å vite fremgangsmåte så skrik ut!
Jeg har nemlig lyst til å lage flere av disse, og da kan jeg i så fall ta noen bilder underveis for å vise hvordan det gjøres.

//
I've made a totebag!
To thank my friend Lina, who watched after our cats when we were away this summer, I made a one of a kind totebag with a homemade print (Lina's Instagram name).
If you want me to show you how I did this, please tell me! I want to make more of these and will take some photos of the process if you want me to. 

3 kommentarer:

Stilig bærenett.
Kjekt med hjelpsomme venner.

Fin ny uke til deg!
-AC

Det er GULL med fine venner som stiller opp, veldig viktig at vi vet "barna våre" har det bra når vi er på tur:))

Kjempekult nett - tipper hun ble veeeeldig glad for det!!

Utrolig kult! Vil gjerne se fremgangsmåte, super gaveide :)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)