2. august 2014

NIB-utfordring august: Hjemmekontoret

August har ankommet og med det er det både jobbstart og snart skolestart for mange!
Ny måned betyr også ny utfordring hos Norske Interiørblogger, og nå har de lyst til å se hjemmekontorene våre.
En kontorplass har alltid vært viktig for meg og jeg legger alltid innsats i å lage en praktisk og koselig krok der jeg kan sitte foran PCen, dille med ting og kanskje ordne litt papirarbeid.


Jeg husker da jeg var sånn ca. 10 år og det gøyeste jeg visste var å leke "kontor". Da ordnet jeg med papirer, skrev litt, organiserte og danderte skrivepulten min så nøye jeg klarte. Det er kanskje medfødt at jeg har dilla på kontorsaker, notatbøker og sånt stæsj?

Hjemmekontoret er altså en plass jeg bruker en del tid i og dermed er det viktig med oppbevaring og litt lure løsninger. Jeg liker at det skal være en plass med TING og der det skal synes at man tilbringer litt tid.
Esker, dokumentholdere, penneholdere, Norgesglass og kommoder gjemmer unna både ditten og datten, mens andre ting får stå framme på hyllene.


Da kjæresten og jeg så etter leilighet i fjor, var nettopp kontoret viktig for oss.
Begge ønsket god plass til å sitte ved PCen, samt arbeids- og oppbevaringsmuligheter.
Vi har løst det med å lage pulter av benkeplater og bein fra IKEA. I midten av rommet har vi bygget kjøkkenskap med plass til oppbevaring, og med en benkeplate oppå slik at vi enkelt kan bre utover og jobbe med det vi ønsker der.
Selv investerte jeg i String-hyller som jeg hadde ønsket meg lenge!


Telefonrøret fikk jeg i goodiebag på Bloggbliss i København.

Jeg liker å henge opp bilder, kort og sånt som betyr mye for meg, og det fyller seg stadig opp på veggen her. Det er slik jeg føler plassen lever!

Jeg satser på mange kreative timer akkurat på denne plassen utover høsten, med bilderedigering, blogging og annet gøy. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med å sitte her!

Dette er bidraget mitt i utfordringen, og flere fine hjemmekontor og kontorplasser kan du se hos NIB.

//
August is here and that means back to work and school after the summer holidays. When you study or work from home it's nice to have a home office or office space that you find both practice and pretty. At least I do! My home office is just as I want it to be, with colors, practice storage and personal things. 
"The home office" is this month's theme at the photo challenge hosted by Norske Interiørblogger.

2 kommentarer:

åh vad jag gillar ditt kontor! Så härligt med färger :) Lycka till i NIB:s utfordring

Kjempefint kontor! Og gratulerer som vinner da! Vel fortjent!!
Ha en fin fin uke!

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)