9. juli 2014

Personlighet i gangen, NIB-utfordringen i juli

Gangen, rommet vi haster gjennom.
Rommet der vi setter fra oss ting, slenger skoene, jakka og handleposen på vei inn.
Legger fra oss søpla slik at vi skal huske den på vei ut.
Jakker litt på snei på en knagg, et sykkeldekk som skal lappes, et gjenglemt eple som noen skulle ha til frokost... går det an å ha det fint og personlig i en gang?


Ja, sier jeg! Hvis man tenker på noen lure løsninger for oppbevaring, får inn noen grønne planter og prøver å holde det litt ryddig kan det gå. Man bør tenke på gangen som et rom det skal være hyggelig å komme inn i, for det er jo tross alt rommet som ønsker deg eller gjestene dine velkommen, og det siste rommet du ser før du går!

Hos oss bor det ingen barn, og sånn sett har vi ikke så mange ting som en familie ville hatt.
Det fyller seg allikevel opp med sko, skjerf, jakker og diverse,
og jeg er veldig glad for oppbevaringsplassen vi har i Hemnes-skoskapene fra IKEA.
Jeg har pimpet opp skapene med nye knotter. Øverst har jeg brukt knagger fra HK Living og under har jeg brukt et gammelt skinnbelte. Nok til å skape personlighet på et ellers litt vanlig og kjedelig IKEA-skap.
Jakkene har vi plass til i "mellomgangen" fra gangen og ut i stua, og løsningen vi har gått for der har jeg vist her på bloggen før.


Jeg liker skap og hyller man kan sette ting på, gjerne pynte litt!
Gangen fortjener jo litt stæsj den også?
Til denne utfordringen gjorde jeg en liten reorganisering av tingene,
egentlig pleier det å være litt mer lyseblått og søtt her.
Nå fikk jeg lyst til å kjøre på en mer maskulin stil. Sykkeldekket som har stått der i flere dager og egentlig irritert meg litt, ble plutselig en helt nødvendig gjenstand i bildet. Rart det der?
 


Gangen vår er litt utfordrende når det kommer til både oppbevaring og plassering av ting,
men jeg synes vi har ordna oss greit.
Vedstativet er kanskje ikke så mye i bruk om dagen, (nærmere 30 grader ute, jo!), men det gjør seg allikevel flott der det henger. Det er visst noe med å omgi seg med noen naturlige elementer, jeg synes det er viktig når man bor så midt i byen som vi gjør.

Planter er også en nødvendighet, jeg tror ikke vi får nok av dem! Jeg er spesielt fan av grønne planter i terracotta-potter! Flere enn meg som er der, kanskje? :)
Dessverre har vi ikke naturlig lys i gangen, og det er ikke så lett å holde plantene i live her. Da er det viktig å rullere litt på hvor de står, og la dem få dagslys i vinduene i blant.



En som definitivt er med på å sette personlighet på rommet er Kay Arne. Han vil jo selvfølgelig være med der det skjer!

Vi har noen planer for gangen framover, og da skal jeg selvfølgelig oppdatere dere her.
Det innebærer blant annet å bygge inn kattedoen i en benk og hente frem teglsteinsmur!

Med disse bildene er jeg med i månedens utfordring hos Norske Interiørblogger der temaet er "Vises din personlighet i gangen?"
Kikk inn hos NIB for å se mange fine bidrag, lure løsninger i ganger og en drøss av personlighet!


//
This month's photo challenge at NIB is about personality in the hallway.

3 kommentarer:

Herlige gange. Liker alle detaljene so og persolinge

Fin inngang du har :) Klarer du virkelig å ha en tarantell der ? Jeg hadde fått frysninger hver gang gikk forbi.

For noen hærlige bilder!!! Liker gangen din :) Lykke til!!!

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)