4. august 2012

Interiørhangups

Jeg har noen hangups om dagen når det kommer til interiør. Spesielt når det gjelder å se på bilder i blogger og magasiner, men også når det gjelder innredning hjemme (selv om jeg ikke klarer å få det like stilrent og pent som på bildene...). Jeg innrømmer glatt at jeg lar meg påvirke og at stilen min forandrer seg deretter. Hadde jeg ikke vært så fornuftig med lommeboka kunne dette blitt en dyr hobby ;)
Noen bilder og litt tekst følger, enjoy!

Svart, hvitt, tre
F.eks. er svart, hvitt og tre en av favorittkombinasjonene mine for tiden! (Ihvertfall når jeg ser på bilder i blogger og magasiner). En periode kunne jeg ikke fordra trefargede møbler eller ting, men nå har det vokst skikkelig på meg! Svart og hvitt blir jo ganske sterilt og minimalistisk, men med innslag av tre brytes det opp og varmer med en gang.


Bokstaver / grafiske elementer
Får man nok av bokstaver?
Jeg har alltid vært glad i å skrive og lese og er utdannet bibliotekar - selvfølgelig liker jeg bokstaver!
Min kjære hintet om at det begynte å bli litt vel mange ord og bokstaver hjemme hos oss.. og jeg var forsåvidt enig. Så nå har jeg prøvd å fjerne litt, og heller ha ord og bokstaver som virkelig betyr noe. (Ok, nå overdriver jeg litt, for jeg fjernet egentlig bare en sånn "Live Love Laugh"-greie.. bør kanskje jobbe litt mer med den) :)


Bilde via Chictip, kilde Decora Tu Alma:

Mintblå/sjøgrønn og gult
Får ikke nok! Jeg føler jeg var på trenden ganske tidlig til en forandring! Vanligvis henger jeg jo håpløst etter på trendene, og liker ting gjerne ett år etter at det var populært. Gult og mint var jeg heldigvis tidlig ute med. Og jeg blir ikke lei!

Bilde fra Apartment Therapy:

Bilde fra Livingbloggen:

Dyr
Hjort, elg, sau, ugle, ekorn, ulv, sommerfugler... det kryr av dyr på interiør og tekstiler om dagen. På en måte kjenner jeg meg litt mettet, men på en annen måte vil jeg bare ha mer! by nord må vel ta litt av "skylda" her, men nå følger jo Kremmerhuset og andre på med billigere utgaver. Lurer på om jeg må tvinge meg selv til en lite avvending her...

Hjort og horn hjemme hos meg

Lys
Lys er fint året rundt! Noen lurer på om det fortsatt er jul hos oss, men pytt sa'n. Jeg liker lys og har lyslenke rundt stuedøra og kvister med lys i gangen. Jeg kjenner at snowball-lyslenka fra Happy Lights er høyt på ønskelista om dagen... lurer på om ikke jentene i Nord Design etter hvert får en bestilling fra meg og.

Bilde fra Nord Design:


Til slutt et par bilder fra leiligheten (som det egentlig ikke er så lenge siden jeg la ut, men som jeg gjentar for å vise at  jeg henger litt med på det jeg sier over her) :)






//
Some of my interior hang ups these days. Black/white and wood, yellow and mint blue, letters/graphics, animals and lights!

2 kommentarer:

Så mange fine hang ups, har noen av d ejeg også - spesielt svart/hvitt... hihi!

Deilig lørdag til deg kjære, her har mannen stikki av på guttekveld, mens jeg og Nala nyter leiligheten i fred og ro *deilig*
Smil og klem

ja,vi er nok mange med disse hang upsene her,men vi blir nok ganske preget av det vi ser rundt oss:)
ha en fin fin søndag
klem

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)