12. januar 2012

Vårfarger

Da vi flyttet inn i leiligheten i høst hadde jeg et bilde av hva slags farger jeg ville innrede stua med. Basen skulle være lys, det meste av de mørke møblene skulle byttes ut med hvite, og innimellom skulle det lyse brytes med isblått og turkis, gult og sennepsgult. Og for å myke det hele opp; natur, tre og saueskinn.

Sakte, men sikkert, går innredningen framover, vi har malt stueveggene i moderne hvit, kjøpt hvitt salongbord, malt spisebordet hvitt, byttet ut de tunge brune Expedia-hyllene (som har flyttet inn på kontoret) med hvite Billy-hyller og kjøpt hvite og transparente spisestuestoler.


Det tar tid å bo seg til og endelig er det klart for detaljene. Sofaputetrekk byttes ut, jeg tråler butikkene etter fine puter med gulfarger i (men jakten er forløpig resultatløs), jeg tester ut stilleben med vaser i forskjellige blåfarger og ser for meg hvilke bilder som skal printes ut og rammes inn til veggene.

Livingbloggen presenterer vårens viktigste farger, og de nevner både knall gult og turkis (og rosa!). Jeg er fornøyd med at dette er noe jeg har hatt i tankene lenge og at det nå viser seg å være vårens trend. Hvem liker vel ikke å være litt trendy? :)

Lys i ulike nyanser er kult! Kilde: Livingbloggen

Det ser ut til at jeg må sy putetrekk til sofaputene selv (for å kjøpe putetrekk til nærmere 1000 kroner gjør jeg ikke), og da passer det jo fint at jeg fikk symaskin i julegave. Nå gjelder det bare å finne de riktige stoffene, finne seg en oppskrift og lære seg kunsten.
Og så ønsker jeg meg lysegrå sofa. Det hadde blitt fint!

Det er bare januar, men allikevel: Det går mot lysere tider!

3 kommentarer:

Hei!

Bare moro at du vil vise :) Høres ut som det blir kjempefint hos deg!!!

Stine/ LIVING

Hei Stine!

Takk for det, jeg gleder meg til jeg får det ferdig! (Selv om man kanskje aldri blir "ferdig"?) :)

Det høres kjempefint ut! Liker fargene. Og jeg ser at du har fått det fint allerede:) Innredning er gøy, for man er litt i forandring hele tiden. Også har man kanskje samme grunnpreferanser i bunn.

Gratulerer med ny kjempefin blogg, kommer selvfølgelig til å lese her og:)

Er også imponert over hvor fin den er. Har du kodet selv, eller ligger det meste i blogger nå? Det er ihvertfall mye lettere å lage ting nå enn hva det var i 2006;)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)