15. november 2012

DIY - Jul - Enkle papirhjerter

Det nærmer seg jul, det er faktisk bare 39 dager igjen! Da er det på tide at julepyntproduksjonen kommer i gang, eller hur? Jeg synes sånt førjulsdill er så koselig, og jeg trives veldig godt med å lage pynt og kort og annet dall.

En idé jeg har sett flere steder på nettet er disse forholdsvis enkle papirhjertene!

Klipp ut papirremser i forskjellige lengder. 
Det er fint å bruke ark med motiv på begge sider. Jeg har sett folk bruke gamle bøker, f.eks. 
Selv brukte jeg papirkartong fra en hobbybutikk.
Stift sammen seks (eller åtte) strimler, hvorav to og to er like lange.
Legg de lengste innerst. Pass på at motivet du vil ha på yttersiden ligger innover.
Legg en tråd mellom de to lengste. Stift så sammen i enden.
Bøy strimlene utover på hver side og samle dem i bunnen, stift sammen.
Voila! Fine julehjerter ferdig :)



//
Only 39 days till Christmas, and I've started  to make some simple decorations.
These paper hearts are made out of 6 strips with different lenghts. Staple in one end (put in the twine), and bend the strips outwards and down (sorry if my English does'nt make sense!;)). Staple the other ends together. Voila!

5 kommentarer:

Kjempefine! Tror jeg kommer til å stjele ideen ;)

Knallfine!
Takk for tipset!
Disse hadde nok blitt fine
som pynt på julegavene! :)
Ha en fin torsdag!
klem til deg :)

Kjempeide! Så fine de er, kan nok hende jeg lager noen slike også:). Takk for tipset!

Disse lagde jeg i fjor av sukker søte farger! :) Kjempeenkelt og ikke minst fint! :) tror de skal lages igjen i år, men litt mer julefarger. :) Fin helg til deg!

Hei søte deg,
jeg må bare takke for fine ord du har lagt igjen hos meg, jeg blir så glad!

Disse hjertene var finfine! Du er så flink og kreativ!

Ønsker deg en fortsatt nydelig helg, her er vi snart ferdig med fase 1 av renoveringen i heimen *hurra*

Stor klem
-Maia

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)