29. august 2014

DIY - Tre fine ting på en fredag vol. 3

Her kommer fredagens DIY-godis! 
I dag er temaet "filt", for hvem liker vel ikke filt? 
Jeg synes filt er et spennende materiale, spesielt tjukk grå filt. Jeg aner ikke helt hvorfor jeg liker tjukk grå filt så godt, men noen ting trenger man kanskje ikke å analysere så nøye...

Prosjektene jeg viser fram i dag føler jeg passer bra når vi straks trår inn i årets første høstmåned. Skolestart, høstkos i sofaen med strikketøy eller ei god bok. Tegnestund og kreative sysler.
Kos deg!




Se denne deilige tjukke grå filten, da dere! :-D Strikketøyet fortjener jo et fint sted å hvile seg mellom hver arbeidsøkt, og denne fine oppbevaringskurven som ligner på ei rose kan du lage selv! Opprinnelig har prosjektet vært vist av Ryan på The Blooming Thread, men der er det dessverre slettet. Hos Fine Craft Guild kan du heldigvis lese en liten forklaring på hvordan du kan få det til. Og er du ingen strikker, kan jo kurven brukes til lagring av mye annet?



Til slutt et stykke filt som med hjelp av ei saks blir til et oversiktlig penal for alle fargeblyantene! Sjekk innom bloggen small + FRIENDLY og sjekk hvordan Carla har gjort det

//
Hello Friday! 
Today I feel for felt, so these are the weekends DIYs! 
DIY Felt Rosebud No Sew Basket - The Blooming Thread/Fine Craft Guild 
DIY Lemon Felt Bookmark - deviantART 
DIY Felt Pencil Holder - small + FRIENDLY 

 Happy weekend!

2 kommentarer:

Mmmm tjukk grå filt, just like I like it! God helg søta!

LIKER disse innleggene dine.
Knallfint med grå filt - enig!
Ha en god ny uke :)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)