22. august 2014

DIY - Tre fine ting på en fredag vol. 2

Fredag igjen, gitt! 
Og jeg vet ikke om dette skal bli en tradisjon, men jeg slår til med tre fine ting å lage selv på tampen av denne arbeidsuka også. 
Siden jeg er litt i "kjøkkensiget", har jeg lyst til å vise dere tre fine ting man kan lage selv til kjøkkenet. Jeg bruker DIY-tiden min til et litt hemmelig syprosjekt om dagen og har ikke hatt tid til å prøve meg på disse selv ennå. Men når nytt kjøkken er en realitet, da skal det skje noe. I mens er det fint å lagre dem i inspirasjonsmappa. 

Planene mine for helga er blant annet sushi og en Oscarvinner på kino i kveld, 
og Gave- og interiørmessa på Lillestrøm i morgen.
Jeg håper alle får en fin fredag!


Foto: Bambula

Naku med bloggen Bambula har laget en enkel, men akk så stilig knagg (eller hva jeg skal kalle det) til kjøkkenhåndkler! En metallstang bøyd i ønsket fasong og hengt opp med en spiker. Enklere kan det nesten ikke bli, eller?



Molly med bloggen Almost makes perfect har laget en veldig fin tørkerullholder. Treverk med geometrisk form kombinert med kobber - som sukkertøy for mine øyne ihvertfall! 
Sjekk ut hva du trenger av materialer, verktøy, samt fremgangsmåte her.


Foto: Brit+Co

Til slutt, salt og pepperbøsser fra IKEA pimpet opp med kontaktpapir i kobber. Det er Kristi Murphy som har laget denne saken for DIY-siden Brit+Co. Ta en titt her for å se fremgangsmåten! Her går det jo an å bruke kontaktpapir med det mønsteret eller fargen man ønsker!


Enjoy!

//
It's Friday again and time for three new DIYs for the weekend!
I'm in a kitchen mood right now, so that's the theme for to day.
Click the link to see recipies for
Kitchen towel holder - Bambula
Paper towel holder - Almost makes perfect
Metallic shakers - Brit+Co

Happy weekend!

3 kommentarer:

Enkle og kule tips!
Liker sånne innlegg ツ

Kos deg med helg - her skulle det og vært messe, men tror ikke jeg får det til likevel desverre - får kose meg med bilder på blogg og insta i stedet:)

Så stilige ideer!
Takk for at du deler :)
Elsker DIY!
Hørtes ut som en knallbra helg,
kos deg! :)

Åh, det er så inspirerende med slike små prosekter! Takk og god helg!

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)