21. februar 2014

Han spurte om jeg vil være med på IKEA

"Skal vi ta en tur på IKEA til helga?" sa samboeren her om dagen.
"Ååååh, tar HAN med DEG på IKEA!?" tenker kanskje noen nå. Vel, når han er med, eller tar meg med, på IKEA, da LØPER vi omtrent gjennom butikken. Handleliste er selvfølgelig ferdigskrevet og vi holder oss KUN til den, vi sjekker til og med lagerstatus og hyllenummer på datamaskinene ved inngangen. Prøver jeg å stoppe opp for å titte på en fin utstilling eller plutselig ser en ting som fanger oppmerksomheten min, er han flere titalls meter foran meg og ute av syne på et øyeblikk.

Det er litt irriterende, også er det egentlig ganske bra.
For det er ikke til å stikke under en designerstol at jeg ender opp med å handle noen (mange) ting vi strengt tatt ikke trenger når jeg er på IKEA. Alene vel og merke. Da kan jeg gå rundt i herligheta i flere timer. Ikke den mest effektive bruken av dagen, kanskje?

 Når HAN er med og vi løper gjennom varehuset som om fanden var i hæla på oss, får jeg jo ikke tid til å se noe som helst, og det ender jo selvfølgelig opp med å bli mye billigere! Det er veldig økonomisk for min del, sunt for miljøet og bra for samvittigheten.

Det er egentlig ikke så dumt at HAN skal ta med meg på IKEA i morgen, for nå rett før lønning har ikke lommeboka noe godt av at jeg surrer på IKEA i flere timer uansett.


Denne FJÄLLBERGET-stolen skal jeg faktisk ta meg tid til å prøvesitte. Jeg er in desperate need of ny kontorstol og denne har fanget oppmerksomheten min. Den ligner jo åpenbart litt på About a chair fra HAY, men ikke nok til at jeg synes den fremstår som en kopi. Jeg er bare litt usikker på om lyst tre glir inn på kontoret her vi har gjennomført rommet med pultplater og noen hyller i eik. Å prøvesitte er uansett ikke ulovlig. Så får jeg bare satse på at jeg er like god på å ta inn forspranget som oppstår som en norsk langrennsløper på jaktstart i Sotsji.


Jeg håper alle skjønner at dette er en smule eller fem satt på spissen. Jeg skal nok få tid til å både prøvesitte stol og lete etter rammer, te-lys og grønne planter. Dessuten er det jeg som har bilnøkkelen, så ingen kommer seg hjem før meg uansett ;)

//
My boyfriend asked if I want to join him for a trip to IKEA tomorrow.
 That means running like h**l thorugh the warehouse and no time for me to look at, feel and buy all those unnecessary things I usually do when I'm there alone. And that's probably the smartest thing after all...

4 kommentarer:

Ha ha ha, kjenner meg (oss) så godt igjen i det du skriver.
Lista er klar og ikke noe særlig rom for utskeielser i forhold til den *fnis*

Stolen var forresten lekker :)
God helg til deg og lykke til i morgen, klem ;)

Kjenner meg så igjen! Mannen har alt klart og tenker å bruke minst mulig tid. Det er vel jeg som ødelegger det hele hvis han inviterer meg med. Det er jo så masse snedige ting der! Hahah, men det hender faktisk at det er omvendt også!
Fortsatt god helg! :)

Hehe, ganske kjent den der! Min løper enten foran, eller går to meter bak og subber surt med beina... Han forstår rett og slett ikke gleden av å rusle rundt i timesvis og hente inspirasjon. Hold godt fast på bilnøkkelen du!

jeg hater ikea, så fra jeg går ut døren til jeg er hjemme og ferdig handlet overstiger jeg aldri 30 min og det er inkludert 10 min kjøring hver vei. hahaha!

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)