1. februar 2014

DIY-bonanza

Det har kommet inn såå mange fine bidrag til utfordringen jeg satte i gang på Instagram! Målet mitt var å ta tilbake kreativiteten, og å få andre til å gjøre det også! Jeg føler kreativiteten formelig koke blant mange om dagen, og det er så gøy! Egentlig var siste frist i utfordringen i går, men jeg har forlenget det til 16. februar! Jeg har noen ideer jeg har lyst til å gjennomføre, og det har kanskje du også? Lag noe av noe du har liggende (ikke kjøp noe nytt), ta bilde og last opp på Instagram, tagg med #takreativitetentilbake og @annmeretes for å bli med! 

 Her kommer det mange superfine og kreative bidrag som jeg allerede har delt på Instagram, det er bare å la seg inspirere! Jeg ser jeg lar meg inspirere av lyst tre og ting som lages av det.. spørs om jeg ikke bør gjøre noe med det! :)



@aligrabra hadde så lyst på ei String-hylle, men på studentbudsjett var det ikke så lett.. Hun tok saken i egne hender og laget denne fine hylla av planker, hyssing og kuler! Jeg digger!


@astrirosvik har laget denne smarte beskyttelsen på veggen bak stekovnen ved hjelp av noen gamle planker.


@ellevillamalla ville ha noen unike knagger og lagde derfor disse av gamle lekeklosser, litt maling og skruer! Sjekk også innom bloggen hennes!


@fargebarn har laget sin egen versjon av magasinhengeren! Kul! Sjekk også innom bloggen hennes!


@fregnate har kappet, pusset, malt og skrudd og laget disse knaggene i den superpopulære pluss-fasongen!


@frkelton_blogg visste ikke hva hun skulle gjøre med den gamle fløyelskjolen - helt til ideen om puter poppet opp! Sjekk også ut bloggen hennes!


@frkfrkfrk har lånt malesakene til datteren og laget dette fine bildet! Sånn du maler og bretter sammen, vettu! Kanskje på tide å gjenoppta gamle barnekunster?


@hannenov hadde lyst på en fluffy lampe og tok en gammel rund lampeskjerm fra IKEA som hun limte hvite kaffefilter på! Så fin!


@interiorbazar - Hvordan får en gammel blomsterpotte eller vase til å bli ny? Ta et stykke papir eller papp og knyt en fin sløyfe eller hyssing! Sjekk også ut bloggen hennes!

@papirleken har brettet en kul dekorasjon med ei gammel pocketbok! Du fjerner permene og de sidene det ikke er tekst på, hold boka med ryggen mot deg. Annenhver gang bretter du 1) Brett siden i to mot deg 2) Brett en trekant: Brett hjørne øvert til høyre inn mot bokryggen og så gjør du det samme på venstre side. Gjenta. Gjenta. (Beskrivelse hentet fra @papirleken). Sjekk også ut bloggen hennes!


@knipsarina har laget ny lekekasse ved å male ei gammel trekasse og satt på hjul - og navnet til sønnen.


@mellaogmalla har trukket om den gamle lenestolen hun har arvet fra farmoren i deilig rosa ullstoff! Sjekk også ut bloggen hennes!


@omgdeterlina hadde så lyst på en kulestake fra Ferm Living, men shoppestopp lærer naken kvinne at spinne. Hun fikk tilgang på en dreiemaskin og lagde denne fine kopien! Sjekk også ut bloggen hennes!


@regnbuedrops lagde sin egen lampeskjerm med en flosshatt! Så kult! Sjekk også ut bloggen hennes!


@roomforchanges har laget en oppslagstavle rett på veggen ved å male et felt. Magnetmaling under gjør at man kan bruke magneter og henge opp det man vil! Sjekk også ut bloggen hennes!


@tonerosehuset har sydd genser til Tarzan av en gammel lusekofte funnet på loppemarked! Sjekk også ut bloggen hennes!


@wenchewith har laget dette bordet helt selv! Mange mange timer med pussing, men oh så lekkert det har blitt! Sjekk også ut bloggen hennes!


Hvis dere ikke ble inspirert til å sette igang med noe nå, så veit ikke jeg altså! :-D

//
These are some of the contributions to the challenge I have on Instagram; take your creativity back! I challenge people to "do it yourself" instead of buying new stuff!

8 kommentarer:

Så flott initiativ og så mange gode ideer. Jeg fikk omsider lagt ut bokbrettingen i bloggen og har lenket til deg og alle disse fine ideene.

Så mye kult!!! Hurra for alle de kreative.

elsker den lusekofta! ganske sikker på at hunden min har veldig lyst på en sånn! haha

Utrolig mye flott altså!!

Å så mye fint! Og tusen takk for at du delte bildet mitt flinke! Heier på deg og på kreativiteten :-)
klem Vibeke

Så gøy at du delte bildet mitt ! :D Veldig morsomt at jeg har lest bloggen din myyyye lengre enn jeg har fulgt deg på IG ;)
Gleder meg til å høre hva du syns om "hay"-stolen på Ikea!

God helg xoxo

Men, ååå! Tusen hjertelig takk :) :)
You go, kreative kvinne!!

Så mye inspirerende å finne, flott utfordring du satt i gang!

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)