16. november 2013

Å jule seg opp

Jeg driver og juler meg opp om dagen! Og her mener jeg for all del ikke den voldelige betydningen av ordet, men den mye mer koselige som har med den forestående høytida å gjøre.
Det er jo bare halvannen måned igjen nå!

Jeg samler juleinspirasjon på Pinterest (sjekk julebilder her), jeg har handlet litt hobbystæsj og litt til gaveinnpakkingen og jeg prøver å finne ut hva jeg skal prioritere å lage. For jeg må prioritere. Hodet surrer med masse ideer og jeg vet av erfaring at jeg ikke har tid eller ork til å gjøre ALT jeg har lyst til. Jeg tror jeg skal finne fram alt jeg har av hobbyting og legge det utover, da tenker jeg inspirasjonen vil flomme.


Jeg pleier jo vanligvis å være tro mot den røde jula, og det kommer jeg nok til å være i år også - tror jeg. Tradisjonene begynner nemlig å krangle litt med estetikeren, kjenner jeg.. Jeg gleder meg uansett til å ha et stort fint juletre i stua, å planlegge gaveinnpakkingen og å gjøre noen kreative sysler framover.

Noen synes kanskje det er tidlig å mase om dette nå, men etter det jeg kan se på Instagram og hos andre bloggere er jeg heller seint ute. Det er nesten så jeg blir litt stressa av å se ferdiglagde adventskalendere og julegaver som allerede er kjøpt og pakket inn..

Men altså... Det er ikke noe vits å tenke på hva andre gjør. Jeg skal ta det i mitt tempo, og jeg blir ferdig til julaften. Det viktigste er jo å kose seg, og det har jeg ihvertfall planer om! :)

 Bildet over er fra gaveinnpakkingen (og bidraget mitt i desemberutfordringen hos NiB) i fjor.
Jeg har forresten laget en egen inngang til alt som har med jul å gjøre, i menyen øverst på bloggen.

Er du i gang med juleforberedelser? (I hodet om ikke annet?)

//
I'm preparing for Christmas these days.
Collecting inspiration from Pinterest, here is my Christmas board.
 I also bought some things to be creative with and something for my gift wrapping.
I have a lot of ideas going on in my head, so I guess I have to prioritize what my DIYs are going to be.
Normally I'm quite faithful to using red color for Christmas, and I guess I'll continue with that. I'm just not sure how much red there will be... aesthetics is fighting tradition..
I'm looking forward to have a big Christmas tree, to plan my gift wrapping and to do some creative projects these weeks before the holidays. 
Have you started any Christmas projects?


5 kommentarer:

Koselig, har begynt såvidt selv :). Ha en fin helg :)

Nydelig bilde og helt enig i at man må ta det i sitt eget tempo, ellers så blir det bare stress :-) Jeg har begynt for en god stund siden. Men det er bare pynt jeg har laget så langt. Ikke kjøpt en eneste julegave ennå, og bare noen få kalendergaver.
Nyt søndagen!
klem Vibeke

Min juleforberedelse består av å planlegge tur til varmere strøk... Vi blir borte hele julen og nyttår, og gleder oss stort! Stedet vi skal til er kjent for god mat og god vin, så det skal bli ren nytelse! Hverken jeg eller samboerene er glad i jul så for oss er dette helt topp. Og jeg merker at jeg mister mye blogginspirasjon når det nærmer seg jul og juleinnleggen blir flere... Flott om folk koser seg med juleforberedelser, men for meg er det altså ikke tingen.

Forberedelsene er det koseligste med hele julen ♥
Jeg er i gang på tenkestadiet i allefall:)
Ingen pakker er kjøpt, ikke papir heller, og ingen ferdig pakkekalender, men jeg har den ene adventsstakne klar om ikke annet:)) Selv om det fortsatt er en stiund til julaften, så er det jo bare 13 dager til første advent:)

PSssst: Er Kubusen som er min stake nr 2 altså, men den må shoppes først:))
Ønsket meg leeeenge:)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)