13. november 2013

Tankene går til Filippinene

Mitt minne om Filippinene
er så totalt annerledes
enn det TV-bilder og nettaviser
har vist oss i det siste.
Så sårbare,
så knust.
Fra lite til ingenting.

Hva kan man gjøre?
Kanskje det føles nærmere fordi jeg har
vært der. November for to år siden.
Da, et paradis på jord?
Nå. Knust. Ødelagt av en tyfon. 

Jeg har gitt min støtte via Nerd Aid,
en innsamlingsaksjon via Røde Kors
som kollegaen min Erlend her i FINN har satt i gang.

Vil du bidra? Alle monner drar.

Solnedgang på Panglao Island, Filippinene, november 2011.

//
My memory of the Philippines
is so different from the pictures
we see on TV and in the newspapers these days.
So vulnerable, crushed. From little to nothing.

What can I do?
Maybe I feel it more because I travelled there two years ago.
Then, a paradise on earth.
Now? Crushed. Ruined by a typhoon.

I've given my support through Nerd Aid,
a fundraising via Norwegian Red Cross
started by my colleague Erlend.

For your help,

4 kommentarer:

Forferdelig situasjon der nede :( huff...

Klems Diana

Utrolig trist.. Jeg var der i 2010, et nydelig sted <3 Penger sendt!

Så utrolig fint at du bruker bloggen din også til sånne ting AM, det liker jeg! Vi kan alle bidra litt, og forhåpentligvis hjelper det mye!

Det er så hjerteskjærende!

Takk for gode og støttende ord inne hos meg <3
Ønsker deg en fabelaktig helg!
Her legger vi bak oss en intens jobbuke, så denne helgen er helt fri for planer *digg*
Stooor klem
-Maia

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)