6. januar 2013

Wooden favourites // Favoritter i tre


Ahhh! Januar og lysere tider! Ihvertfall midt på dagen..
Det er en utfordring for oss fotoglade at lyset er fraværende, men nå blir det bare bedre og bedre utover og en får utnytte fotolyset i helgene!
Jeg har anskaffet meg noen nye favoritter i det siste; noen i tre og noen i keramikk.

Tresoppene heter "funghi" og er laget av Tine Find. De stod i utstillingsvinduet hos Backe Grensen og jeg lot meg friste. Jeg liker de runde enkle formene og treverket!


De hvite vasene er fra Kähler og heter "Bulbino". Disse har jeg hatt lyst på leeenge. Jeg synes de er spesielle og rare, og ligner nesten litt på et menneskeorgan - hjerte eller noe sånt?


Denne lille vennen heter rett og slett "Bird" og er designet av Kristian Vedel. Det er architectmade.com som lager dem, og jeg var så heldig å ha et gavekort jeg kunne bruke på den. Jeg er usikker på om han skal få seg en liten venn eller ei, men enn så lenge tror jeg han klarer seg fint :)


Lysestakene er fra Søstrene Grene. Jeg liker både formen og fargene. Det er noe med duse isfarger nå på vinteren, det er så fint å bytte ut den røde jula med litt roligere fargetoner. Det er litt sånn jeg føler behov for å ha det inni meg også; rolig, litt dust og klart. Ryddig før man tar fatt på alt man har lyst til i det nye året!

De små stjernene i tre kjøpte jeg hos Maxbo da jeg var der på bloggtreff før jul.

Med disse bildene henger jeg med på januarutfordringen "From within" hos NiB!

//
I have some new wooden favourites!
Mushrooms from Tine Find , the little bird from architectmade.com, Bulbino vases from Kähler and candlesticks from Søstrene Grene.

23 kommentarer:

Så vakkert! Nydelige bilder også!!

Vakkert - og nesten litt vårlig med de herlige pastellene der!

Klem og fin søndag til deg :)
-Signe

Herlige favoritter.
Liker godt soppene, fuglen, vasene og stjernene
- og lysestakene i den grønne varianten står på bordet her og.
Flott bidrag.

Fin ny uke til deg!
- AC

Nydelig. Etter jul tror jeg nok vi trenger å finne roen noen og enhver. Bildene dine gav et slikt inntrykk. Rolig og vakkert. D

Fantastisk bidrag!!!! LOVE IT!!!!

Herlig bidrag!:)
....nydelige ting du viser frem...og deilig med litt lett og lyst:)

Fortsatt flott søndag vennen:)
Vi tusler over kirkegården straks for litt søndags-fastfood...*ler*

Klem fra meg

Så nydelig, fikk helt vårstemning nå jeg:) Jeg elsker stjerner og treverk, så de du har fått tak i på Maxbo var rent lekre, synd det ikke er Maxbo i Ålesund:P

Så utrolig fine bilder! Masse lys og deilige farger - mine favoritter!!

Nydelig!! Elsker fargene og lyset! De lysestakene skal jeg jammen se etter neste gang jeg er på Søstrene Grene. Som om jeg ikke har nok lysestaker fra før...kremt... :)
Ha en fin søndagskveld og fin ny uke!

Rett og slett lyst og lekkert,og flott lys i bildene dine...
fin kveld:)
klemklem

Love it!! Fargene bruker jeg mye selv og:))))

God kveld i stuggua Ann-Merete!

Ah, herlige vinterfavoritter! Fargene, formene- meget tiltalende alt sammen. Den lille fuglen banker på vinduet mitt og har veldig lyst til å komme inn. Spørs nok om jeg må slippe den inn snart;-) Utrolig gøy å lese om deg i siste Rom 1-2-3 også!! Wow, det må ha vært artig!

Du er flinkere enn flinkest!

Klemmer fra Marthe

Kjempefint bidrag!
Januar er sånn for meg og, ut med det tunge og
inn med lyst og lett. Begynne på scratch, ett friskt, nytt år!

Deilig er det!

Ha en nydelig uke, og lykke til i utfordringen : )
KLEM

Rett og slett nydeliG!

Ønsker deg en fabelaktig start på uken! Her skal resten av kvelden brukes på en etterlengtet bloggerunde, tiden strekker dessverre ikke til lenger *uff* kjenner jeg savner fininger som deg.

Klemklem

Fine stemningsfulle bilder!
God klem og ønske om ei fin uke til deg
Tonje

koselig og med en bitteliten dråpe humor med lille "bird":) Lykke til i utfordringen:)! -Iren:)

Så lett, lyst og vårlig! Akkurat det vi trenger nå i januarmørket :-)

Lykke til i utfordringen!

Så nydelige bilder Ann Merete.!! Imponert over deg. Det var virkelig et fint bidrag!
Med ønsker om en fin fin kveld til deg. Klem fra meg :)
H

Kjempefint bidrag i duse, herlige farger! :)
Lykke til og en flott, ny uke til deg, fine!
P.s Lenge siden jeg var i Oslo men jeg drømmer om å sjekke ut Mathallen bl.a. Må vel bli en tur etterhvert nå... :)
Klem fra Carina

Så flott bidrag :-) Nå må jeg innom Søstrene Grene i morra, for de lysestakene var fine! Masse lykke til til deg :)

Skikkelig nydelige bidrag! Dette likte jeg og jeg håper det kommer laaaangt opp! :)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)