6. november 2012

Reprise: Kjøkkenet vårt

Jeg har lyst til å kjøre en liten reprise med bilder fra kjøkkenet vårt siden det har kommet noen flere lesere fra forrige gang jeg blogget om det!

Kjøkkenet er et eget lite rom med kjøkkenbenker på begge sider. Stekovnen er fra attenhundreognoe og innredningen er en ganske vanlig løsning fra IKEA. Når man leier og ikke eier er det jo litt begrenset hvor mye oppussing man begynner med, men et tapetremse eller tre er det jo ikke noe i veien for å sette opp. Det var det i hvertfall ikke noe i veien for her!



 Jeg kjøpte en rull med tapetet Gracia fra inreda.com. Den er skikkelig retroblå med sølv.
Bilde med gul sommerfugl er også fra inreda.com.
Klokka er fra Søstrene Grene, pimpet opp med maling.
Gul pute fra Kremmerhuset.




Sammen med de gule detaljene, de grønne plantene og min kjære sjøgrønne Kitchen Aid gikk dette fra et ganske allminnelig kjedelig beigegult kjøkken til å bli en skikkelig energibombe!

Med bildet over deltok jeg også i NIB sin utfordring "Color addict" i april i år. Til min store stolthet kom jeg til finalen og ble stemt fram til en 3. plass! Jeg lever på det ennå :)

Her var juryens flotte kommentarer:
Merethe Kvia: Dette er helt klar det besta bilde av alle sammen. Her liker jeg spesielt godt tapetet (fytti så bra). Liker klokken og bilde som går i knall gult, kjøkkenmaskinen er kjempe kul. Liker!

John Erik Barkost: Kul retroaktig interiør, der tapetet uten tvil er hovedfokus. Jeg håper dette tapetet er over hele kjøkkenet og ikke bare på en vegg. 

Dagny Thurmann-Hoelseth: En raffinert fargepalett, som inneholder både hovedfarge (petroleum), aksentfarger (turkist og grønt) og kontraster (nyanser av gult). Fargenes egenskaper gjør at dette blir et godt rom å oppholde seg i. 



 John Erik sier han håper at tapetet er over hele kjøkkenet, men det er det dessverre ikke. Nå er det i grunnen ikke så mye mer vegg igjen på rommet siden kjøkkeninnredningen dekker begge langveggene og det er utgang på andre kortsiden. Og på den lille veggen ved siden av kjøleskapet har vi jo nå en veggkalender.

Her er kjøkkenet før tapeten kom på.
Noen ganger skal det ikke så mye til :)


//
I'm doing a replay of these photos from our kitchen.
The kitchen is a small room with furniture from IKEA. We decorated one wall with a nice wallpaper and I love the result! 

3 kommentarer:

Herlig og friskt!
Tapeten gjorde jammen stor forskjell ja :-) Og kult med gult på klokken!

Fin kveld til deg!

Det er lov å leve leeeeenge på en slik opplevelse ja! :)
Tapeten er rålekker og det er utrolig hvor stor forskjell det er på før og etter-bildet!
Håper ellers du har en fin uke! Jeg så Skyfall igår, og er egentlig litt i ekstase enda! ;)
Takk også for koselig kommentar!
Klem fra Carina

SÅÅÅÅ flott tapet!! Ja, hele kjøkkenet var jo sneisent må jeg si. Gøy med noen som tør å bruke litt farger, jeg er fargepyse selv...men har en del fargespots som gjør meg glad.

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)