19. september 2014

DIY - Tre fine ting på en fredag vol. 6

Hva er det med marmor?
Alle er jo helt hekta! Vel, kanskje ikke alle, da, men mange!
Meg selv inkludert, jeg innrømmer det. Selv om det faktisk ikke er så mye marmor hjemme hos oss, bare noen lysestaker og en vase (ja også noe stæsj med marmormønsterjeg fant på Søstrene Grene her om dagen), men jeg elsker å se på bilder av marmor! Kombinert med svart, hvitt og grønt. Eller gull og rosa! Namnam!

Siden det er fredag, hurra, og det er tid for noen fine gjør det selv-tips igjen, er det vel på sin plass å kjøre et marmortema? Forholdsvis enkle prosjekter som mange bør få til.

Selv er jeg forresten endelig ferdig med det hemmelige syprosjektet mitt, det tok sin tid! Det skal sies at ting skjer litt i perioder og at tida har vært litt knapp til slikt i det siste. Nå er det ihvertfall i boks, og jeg gleder meg til å vise dere! Må bare gi det bort til noen først ;)

Jeg håper alle får ei fin helg, jeg gleder meg til både babyshower og besøk av niese!

Foto: OY! BLOG

En kjegle av marmor kan være flott å pynte på bordet med. Har man ikke ordentlig marmor, kan man jo gå for papirvarianten? På OY! BLOG finner du en mal til å laste ned, som det i grunnen bare er å printe ut, klippe til, rulle sammen og lime. Et tips kan jo være å printe på fotopapir om du har?


Foto: Stylizimo 

Å kjøpe møbler med ordentlig marmorplate kan bli ganske dyrt. Et tips til en litt billigere løsning er å bruke kontaktpapir med marmormønster og lime på f.eks. bordplata. Dette tipset kommer opprinnelig fra IKEA sin svenske blogg Livet Hemma, men vises på bildet over hjemme hos Stylizimo.
Kontaktpapir kan kjøpes hos Panduro har jeg hørt, og det er jo bare fantasien som stopper deg fra hva du kan lime det kontaktpapiret på.


Foto: Weekdaycarnival

Hva med å lage ei kul lampe?
Har du en sylinderformet eske (slike man får når man kjøper plakater), marmorpapir, lim, lyspære, ledning med sokkel (det finner du bl.a. hos Clas Ohlson) og lim er du langt på vei.
Sjekk innom Riikka med bloggen Weekdaycarnival for å få en idé om hvordan det skal gjøres.

Kos deg!

//
Sooo, hello Friday!
Today I have a marble theme for the DIYs I'm serving you.
Enjoy!
DIY Marble cone - OY! BLOG
DIY Marble table - Stylizimo
DIY Marble lamp - Weekdaycarnival

3 kommentarer:

Flotte tips og er glad i marmor jeg også. Men gjenstår å få noe inn her, så kanskje dette hadde vært en fin start :-)
God helg!
klem Vibeke

Tror jeg den eneste i blogg verden som ikke ser dette helt med marmor, desverre.
Det er kjempefint hos andre, men ikke hos meg.
Anyway, mage gore tips tip interiør :)
Klem Nataliya

Marmor er kjempefint:)
Er ikke så mye av det her heller, men noen veeeeldig duse brett har jeg, som nesten er hvite, men likevel ER marmor - de liker jeg veldig godt:))

Her var det gode tips!

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)