12. september 2014

DIY - Tre fine ting på en fredag vol. 5

Hei igjen fredag!
(Oops! Ja, denne posten var nok laget på forhånd, og kom ut ved en glipp en dag for tidlig! Men NÅ er det riktig dag! :-D)

Nå gleder jeg meg faktisk litt ekstra til denne dagen på grunn av dette innlegget!
Jeg bruker litt tid gjennom uka på å lete etter fine og enkle DIYs jeg kan dele her, og det koser jeg meg virkelig med! Inspirasjonen flommer og jeg får bare lyst til å sitte hjemme hele dagen og lage ting!

I dag har jeg valgt meg et plante-tema.
Fredag er jo en perfekt dag å kjøpe med seg noen helgeblomster hjem, eller kanskje bare plukke noe grønt ute i naturen? Mulighetene er mange, og her kommer noen fine gjør det selv-prosjekter til helga.
Foto: Poppytalk

Planter og blomster er fine i seg selv, men hva med å bruke dem som trykk på f.eks. leire?
Caitlin (som egentlig blogger på The Merrythought) har delt denne fine ideen hos Poppytalk. Her har hun brukt en bregne (eller ormegress blir det vel også kalt?) til å lage mønster i leiren, og det hele har blitt en superfin oppbevaringskrukke. Se hva du trenger av utstyr og fremgangsmåte inne hos Poppytalk.


Foto: Almost makes perfect

Hvem skulle trodd, makramé er in igjen!
(Nå blir nok mamma glad, hun laget masse makramé for ganske lenge siden som hun fortsatt bruker hjemme).
Man kan gjøre det veldig avansert, eller ganske enkelt slik som Molly på bloggen Almost makes perfect har gjort her. Hva med å pynte vinduskarmen eller en bred døråpning med hengende blomsterpotter?


Foto: artsocial

Nå er det dessverre ikke sesong for peoner lenger, men denne søte innpakningen kan jo funke på andre typer blomster også? Skal du bort på middag eller fest er det alltid fint å ta med seg en liten oppmerksomhet til verten eller vertinnen. Med litt ekstra flid på innpakningen blir det nok ekstra stas å få! Eller kanskje han eller hun hjemme blir glad for en liten fredagsblomst? Det tror jeg :)
En liten gjennomgang av materialer og fremgangsmåte finner du på bloggen artsocial.

Da gjenstår det bare å ønske alle ei blomstrende fin helg!

//
I've started to love Fridays even more after I began to make these blog posts! I'm enjoying myself through the week doing research looking for easy and nice ideas to share with you.
Today I have a plant theme, because flowers are always nice to buy for the weekend, don't you think?
Have a happy weekend!
DIY Fern-pressed jar - Poppytalk
 DIY Macrame plant hangers - Almost makes perfect
DIY Flower favors - artsocial

2 kommentarer:

Herlige tips og du er superflink til å finne gode DIY! Takker og bukker og makramé skal lages her, bare med en liten egen vri selvfølgelig ;-)
God helg!
klem Vibeke

Fiiine tips!
God lørdag til deg!

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)