18. desember 2012

Mer julepakkeinspirasjon

Først vil jeg takke for alle fine kommentarer i forbindelse med reportasjen i BoligPluss! Kjempekoselig å høre fra så mange av dere :)

Såh... her kommer det litt mer julepakkeinspirasjon!

Jeg innrømmer at jeg liker veldig godt å pakke inn gaver og å være kreativ samtidig. Jeg kjøper derfor ingen julegaver ferdig innpakka, nei her skal det være gjennomgangstema og matchende papir og pynt!

 

Det tar jo sin tid, men det er sånt jeg setter av tid til i julestria, det er jo så gøy!
I år har jeg valgt svart/rødt tema, med gavepapir fra Granit og Norway Designs.
Jeg har pynta noen av pakkene med bølgepapp, sånt jeg har liggende fra noe jeg har kjøpt en gang eller noe sånt. Her kaster man ikke noe som helst - kan jo få bruk for det! :-D

Jeg har brukt litt forskjellige bånd, f.eks. hvit og rød slaktertråd fra Norway Designs, en svart tråd jeg ikke helt husker hvor jeg har kjøpt (Granit kanskje?) og litt bånd. Jeg fant fin tape på Norway Designs, og merkelappene er også derfra. Det er så mye fint på papiravdelingen der, jeg kunne ha brukt opp hele kontoen og litt til, tror jeg!


Det ble visst mange pakker i år, og etter hvert ble jeg litt smålei. Sånn blir det jo alltid, man starter ved godt mot og pynter og ordner. På pakke nummer 15 begynner man å angre seg litt for at man gikk for så mange småpakker i stedet for noen skikkelig svære noen. Jeg fikk uansett laget litt forskjellig, da :)

Jeg pakket også inn noen leker og gaver jeg hadde kjøpt inn for å gi til Frelsesarmeen. De samler inn gaver til fattige som ikke har så mye å rutte med i jula, og det var veldig fint å kunne bidra med noe til både barn og voksne. Det er viktig å huske på i sin egen overflod at ikke alle har det så bra og at en gave kan glede ekstra mye, kanskje mer enn for de som allerede har det meste? 

Det sier litt når folk som blir spurt om hva de ønsker seg til jul sier at de ikke trenger noe som helst - de har alt! På den annen side skal de sies at jeg synes jula er ei koselig tid og at jeg liker å skjemme bort folk. Når jeg gir bort gaver prøver jeg alltid å gi noe som mottakeren blir glad for, noe han/hun har ønsket seg og trenger. Derfor er også gaver noe jeg prøver å planlegge og bli ferdig med en liten stund før jul ihvertfall, slik at det ikke blir stress. Akkurat nå er det bare én gave igjen og det kjennes veldig greit ut for potensielt høye førjulsskuldre!



Håper alle er i god rute, og hvis ikke så går nok det greit også. Det blir jo som alle veit jul allikevel ;)

//
First I want to thank you for all the nice comments regarding me being the blogger of the month in the interior magazine BoligPluss. It makes me so happy!

And then... some more gift wrapping inspiration!
This year I've used black and red paper with different decorations.
I really like to wrap gifts and being creative!

The gifts on the pictures are to my family and friends, but I also wrapped some gifts that I gave to the Norwegian Salvation Army. They distribute the gifts to poor people that doesn't afford to buy gifts themselves. It feels good to be reminded of that I am very fortunate and that I should help others more!

2 kommentarer:

Du, de pakkene var kjempefine!
Skal si du har lagt ned mye arbeid! Så fint det ble med de stjernene du hadde laget.. jeg har en sånn "deig" her hjemme.. men har ikke kommet meg i gang enda! Det var jo supert å bruke på pakkene!
Heldige venner og familie som får så fine gaver :-)

Fortsatt FIIIINE juledager!
Klem fra Ida

Fine pakker! Jeg liker også å pakke de få gavene jeg kjøper, litt ekstra pent inn.
Nei, du har ikke tatt helt av med juleinnlegg. Og folk må selvfølgelig få lov å skrive så mye om julen de bare vil, så kan jeg velge å styre unna en del blogger i førjulstiden. Jeg er rett og slett ikke så julete av meg. Og jeg syns det er synd når det virker som folk stresser rundt for mye og ikke har tid til å kose seg med forberedelsene. Slik som med å pakke inn gaver litt ekstra fint. Og fint du gir gaver til Frelsesarmeen. Viktig å huske på de mindre heldige. Jeg gir alltid pengegaver til ymse organisasjoner, og mye av overfloden vår etter ryddeaksjonen har også blitt gitt til veldedige formål.
Kjekk reportasje i Boligpluss forresten. Kjøper nesten ingen interiørblader lenger, men var på reise og trengte lesestoff. Syns det er lov å være både glad og stolt over det!

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)