1. oktober 2014

Kreativ-i-tet blir jobben min

I går hadde jeg den siste arbeidsdagen min i Finn. Det føles både vemodig og bra.
Vemodig fordi jeg har hatt noen utrolig flotte kolleger der den siste tiden og jeg kommer til å savne dem! Bra fordi når denne døra lukkes er det ei ny stor dør som kan åpnes på vidt gap.
Jeg skal starte for meg selv og Kreativ-i-tet skal bli fulltidsjobben min!

Uansett hvor bra en arbeidsplass er, har jeg hatt et ønske og et savn etter en mer kreativ hverdag. Jeg har alltid elsket å skape ting, både med ord, bilder og hendene.
I tillegg har jeg vært en internett-nerd siden vi fikk det hjemme allerede på 90-tallet.
Blogging startet jeg med i 2004 og fotoapparatet har vært med meg så lenge jeg kan huske.
 Sosiale medier som Facebook, Twitter og Instagram har vært mye brukt, litt for mye tenker kanskje noen, men jeg synes det er utrolig spennende å følge med på hvordan disse kanalene utvikler seg.
Spesielt hvordan bloggere, firmaer, nettbutikker, privatpersoner, kunstnere, interiørinteresserte, ja de fleste egentlig, bruker de sosiale mediene til å skape relasjoner med andre og markedsføre seg selv.

Nå har jeg lyst til å bruke alt jeg har lært meg, både gjennom utdannelse, kurs og arbeidserfaring - men kanskje mest gjennom egeninteresse - til å hjelpe andre.


Jeg baserer firmaet mitt på fire søyler:

Nettside/blogg:
Sette opp nettsider i Wordpress eller hjelpe med å endre på bloggdesign i Blogger og Wordpress. Flytte blogger til Wordpress. Komme med gode tips og hjelpe til med å opprette en blogg.

Sosiale medier:
Rådgivning, kurs og opplæring for firmaer og privatpersoner i å bruke sosiale medier (Facebook, Instagram, Twitter, blogg, Pinterest, etc.).
Hjelpe til med produksjon av innhold, tekst og bilder til noens sosiale medier (de som ikke har tid eller kunnskap til å gjøre det selv).

Foto:
Portrettbilder, interiørfoto, bilder til nettbutikken din, nettsiden din osv.

Interiør:
Innredningstips, insiprasjon, gjør det selv-prosjekter, workshops, foto


Jeg jobber med å sette opp en nettside for firmaet mitt og lenker selvfølgelig til den når den er klar!
Denne bloggen kommer til å fortsette her akkurat som før, men det kan nok tenkes at jeg kommer til å nevne litt om jobben min i blant siden det kommer til å flyte litt over i hverandre.

Jeg håper du vil følge meg videre - og kontakt meg gjerne om du trenger hjelp til noe av det overnevnte eller kjenner noen som gjør det!

Jeg gleder meg!!

//
Yesterday was my last work day at Finn. It feels sad but at the same time it's awsome! Sad because I'll miss my wonderful colleagues, good because a new door is about to open. I'm starting my own business with Kreativ-i-tet!
I've felt the need for a more creative day to day job, as I love to create with words, photos and with my hands.
I've been interested in internet, social media and blogging for many years and now I want to explore the opportunities to help others with this.
I'm excited, scared, happy and sad at the same time, but most of all I'm really looking forward to create my own business!

6 kommentarer:

En gang til masse lykke til! Din kreativitet inspirere meg og jeg ser fram til å følge deg videre!

Klem
Vicky

Du er rå Ann Merete, liker at du gutser! Som nevnt tidligere har du en fremtidig kunde i meg ;) Gleder meg til følge deg fremover!

Klem
Wenche

Så utrolig spennende Ann Merete! Syns du er knalltøff som tørr å satse. Gleder meg til å følge med videre :)

Klem

Go girl!!
Gleder meg til å følge deg :)
Klæm Siw

Så spennende!!
Du er knallflink:)

Lykke til - i massevis! :)

Så spennende!! Lykke til.
Klem Nataliya

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)