24. oktober 2014

DIY for Halloween - Tre fine ting på en fredag vol. 11

Så var den her igjen, dagen man bare må digge!
Frrrrredag, bare smak på ordet! Det låter jo bra og!

Det er jo ikke Halloween før neste helg, men for å være ute i god tid til feiringa tenkte jeg det ville være smart å dele noen enkle og skumle tips med dere i dag.
Det skal jo ikke så mye til for å pynte opp litt, og ikke er det nødvendig å legge masse penger i det heller.

Selv har jeg ingen planer om å feire Halloween, men jeg skjønner jo at det er moro for unga.
Om ikke annet bør vi vel fylle opp skapene med godis, for det kan jo hende det dukker opp noen på døra? Og gjør det ikke det, så skal sikkert godteriet får bein å gå på allikevel :-D

Ha en feiende flott fredag! Det har jeg planer om. 
Først litt jobbings, så et spennende møte (ja, denne fredagen også!) og til slutt koselig kveld med venninner. Kan ikke bli bedre!


Foto: Trendenser

Du kan gjøre mye med svart kartong, for eksempel klippe ut flaggermusvinger og lime på små gresskar (eller epler, appelsiner, gulrøtter - det du måtte like best). Supert som bordpynt eller dekorasjon her og der.
Se denne og flere Halloween-ideer hos Trendenser.



Spøkelsesmarshmallows i kakao!
Om de skal spises bør du bruke en tusj beregnet på mat, og jeg aner ikke om man finner dette i Norge. Noen som veit? Om du ikke har en slik tusj for hånden, kan du jo kanskje bruke konditorfarge? Og har du ikke det heller, kan du bruke vanlig tusj, men da bør ingen spise marshmallowsen. Sugerør og kakao er jo grei skuring.
Se flere bilder på bloggen Life is a Lullaby.


Foto: Studio DIY

Det er sikkert populært å få edderkopper i håret, så hvorfor ikke lage noen som henger ned fra taket til du får besøk? Klipp ut edderkopper fra kartong og stikk hull på midten. Pynt med glitter eller annet hvis du har lyst. Tre en hyssing gjennom hullet og lag en knute slik at tråden ikke sklir tilbake. Blås opp en ballong med helium og heng i andre enden. Scaaaary!
Sjekk bloggen Studio DIY for flere bilder og beskrivelse.

Er du ute etter flere ideer til Halloween kan jeg virkelig anbefale Pinterest! Se for eksempel her!

//
Friday, one of the best days of the week!
Today I chose a Halloween theme for the DIY post.
Halloween is not until next weekend, but you need some time to make this stuff, right?
These projects shouldn't be very difficult to do, it doesn't have to cost a lot of money or effort to make a scary party!
DIY Bat pumpkins - Trendenser
DIY Marshmallow ghosts - Life is a Lullaby
DIY Hanging spider balloons - Studio DIY

1 kommentarer:

Så mange morsomme og stilige ideer! Spiselig tusj får du kjøpt i Norge, jeg har bestilt mine fra Cacas: http://www.cacas.no/Produkt/700-10
Et annet tips er om du ikke har helium til eddderkopp-ballongene så kan du feste de med fiskesnøre eller sytråd fra taket! Jeg har gjort det i flere barnebursdager her hjemme, bare bruk tape (gjerne litt kraftig) for å feste tråden på ballongen og i taket. Fin fredag og god helg til deg! :)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)