8. mai 2014

Trondheim Designevent 2014 - loved it!

Trondheim kunne ikke vist seg fra en bedre side denne helga, og lokasjonen for Designevent var i så måte helt perfekt. På toppen av Clarion Hotell, i skybaren med utsikt over det meste av byen, knallblå himmel og i trøndermålestokk; ganske varmt! 

 Dagen startet umenneskelig tidlig (i min verden), men det var allikevel veldig lett å stå opp kvart over fem når jeg visste hva som var i vente. Med verdens beste reisefølge i Lina (Her skal vi bygge og bo) og Solveig (NIB) gikk turen fra Oslo raskt og smertefritt, og den velkomsten vi fikk da vi kom til suiten der bloggerne hadde samlet seg er et av øyeblikkene jeg ikke vil glemme så lett. Smil, klemmer og gledelig gjensyn. 

Fashionably late som vi dog var, ble det ikke tid til så mye bobler i glasset, for skybaren hadde fylt seg opp og folk satt spente og ventet på at dagens program skulle starte.

Flotte Signe Schineller var dagens konfransier og ledet oss trygt og humoristisk gjennom dagen.


Marthe aka. Marsipan og smilefjes kåserte om #bakfasaden hjemme hos interiørbloggeren.

Programmet var spekket med spennende foredragsholdere, veldig mange med det til felles at de hadde satset på kreativiteten sin og fulgt drømmene sine. Som alltid blir jeg veldig inspirert av slike foredrag, og spesielt fotograf Marte Marie Forsberg fikk tankene mine til å spinne litt fortere. Hva bruker jeg tiden i livet mitt på egentlig?

Jeg vil også trekke fram Petter Wiig Aune som ikke bare har designet flotte produkter, men virkelig fikk med seg publikum! Jeg går fortsatt rundt og nynner på sangen "Happy" som han introduserte seg med. PWA har laget fuglebrettet PIPP som egentlig ser ut som et helt vanlig fuglebrett helt til du ser hele funksjonen. Smart!

Jeg må selvfølgelig nevne Marthe Holien Bø også, som uredd og humoristisk tok oss med bak fasaden hos interiørbloggeren/instagrammer'n. Tror det var en del som kjente seg igjen i hennes beskrivelse av det kaoset som til tider kan befinne seg rundt det lille utsnittet man fotograferer i hjemmet sitt.


Trondheim viste seg som sagt fra sin beste side, og da foredragene var over, finstasen var tatt på og en god treretters var fortært sammen med fine folk, ville liksom sola og himmelen sette en stor prikk over i'en med en nydelig solnedgang over Munkholmen. 

Trøtt i trynet, mett i magen og full av inntrykk ble det ikke så altfor seint i seng, man skulle jo tross alt være i tipp topp shape til det som skulle skje på søndag. Da var det først Designrute på programmet med mange spennende butikker og restauranter å besøke. 
Jeg skulle gjerne hatt flere timer å bruke i bartebyen, for jeg rakk dessverre ikke innom alle jeg hadde lyst til. Men jeg tenker som så at det er jo ikke siste gangen jeg er i Trondheim, så noe er jo fint å spare til seinere.



En tur på Norway Designs ble det ihvertfall!
Likte veldig godt den trappa!:)


Norway Designs hadde workshop med papir!


Jeg kjøpte meg nytt mobildeksel fra Emmeselle.



Ting Trondheim hadde en utrolig fin utstilling!
Noen godsaker ble med meg hjem i handleposen herfra, skal vise dere seinere!


Lunsjen ble fortært på Café Nyfiken! Restauranten har både god mat og stilig prisbelønnet interiør!
Caféen finner du på Solsiden.



Så til det jeg egentlig gledet meg mest til; å få besøke showrommet til Keiserens Nye!
Denne utstillingen gikk rett hjem i hjertet mitt!


Søte Tone (Designhund) fikk endelig møte tantebarnet Ella! Tone har storebroren til Ella, og det første møtet mellom tante og niese var hjertelig! Ella har forresten egen Instagramkonto, sjekk her!


Lars, Ella og Kristian! Kristian eier og driver Keiserens Nye, Ella er butikksjef og Lars hjelper til når det trengs! Jeg er så heldig å ha blitt kjent med disse gutta etter å ha møtt dem noen ganger, og det er jeg glad for! 

Da shoppingrunden var slutt og lommeboka hadde blitt litt slankere, skulle vi på tur til Stokkøya.
Men det må jeg lage et eget innlegg om.

Trondheim Designevent var ihvertfall veldig bra og jeg håper det kommer en invitasjon neste år også! Dette må gjentas!
Takk til arrangørene!!

Det må nevnes at vi som var med som bloggere fikk noen utrolig flotte goodiebags!
Jeg skal vise fram ting og tang seinere, men vil nevne hva vi fikk nå.

BioBu fra FOLK / Gavekort fra Ting / Sitruspresse fra Kähler / Teboks fra Rom til Rom / Marmorlysestake og servietter fra Kremmerhuset / Pakke med notatbok, blyanter, washitape, bærenett og viskelær fra Norway Designs // Såpepakke fra Tine K Home / Kopp fra Søgne Home / Duftlys fra JOIK / Nattkjole fra Beach House / Honning fra Browns

//
A summary and pictures from the fabolous Designevent in Trondheim!

3 kommentarer:

Herlige bilder ;) Kan tenke meg dere kosa dere max!! ;) Klem Anki

Lekker innlegg av en meget vellykket og inspirerende helg!!!

For ei helg, for et sted, for noen damer og sist, men ikke minst: for et reisefølge jeg hadde! Dette var akkurat hva jeg trengte! Veldig deilig å kose meg med de fine bildene dine og tenke tilbake. Når blir neste gang lurer jeg på! ;)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)