14. desember 2013

DIY - Gaveinnpakking // Giftwrapping

Jeg er en av dem som sier nei når de butikkansatte spør om de skal pakke inn det jeg kjøper i julegaver. Jeg liker nemlig best å gjøre det selv! Selvfølgelig hadde det jo spart meg for masse tid og en del energi å overlate det til andre, men å planlegge årets gaveinnpakking er noe jeg koser meg med.
Som regel finner jeg et eller annet tema jeg har lyst til å prøve ut, og så lager jeg litt forskjellige varianter.

I år er jeg noe seint ute med julehandelen, men jeg regner med å komme i havn til uka. Jeg er av den oppfatningen at planleggingen av hva man skal gi bort er 3/4 av jobben; Spørre etter ønskelister, tenke gjennom hva man tror personen trenger/ønsker seg, gjøre research på hvor man finner det og hvor butikkene ligger og så er resten ganske greit. (Forhåpentligvis slipper man å løpe rundt og lete fordi den utvalgte butikken ikke hadde det man skulle ha allikevel...).

Jeg pleier som sagt å spørre om hva folk ønsker seg, eller så har jeg klart å plukke opp et hint som noen ga uten at de helt visste det selv. For er det noe jeg liker er det å få gaver jeg har brukt for - og like mye liker jeg å gi bort noe jeg vet noen trenger.


Noen gaver har jeg faktisk hatt i hus en stund, og de har fått papir på seg sånn litt etter litt.
Jeg fant gavepapir i kobber på Granit så da var jo den saken klar :) Gavene blir pynta med snøkrystall laget av perler og svart gavebånd. Såpass enkelt tror jeg det blir (selv om det tok litt tid å lage de snøkrystallene, da...). Nå mangler jeg bare å finne ut av hva slags til- og fralapp jeg skal bruke for at det hele blir komplett.

Hvordan ligger du an med julegavene? Er du opptatt av å pakke inn gavene selv?

//
This year's giftwrapping is copper and black. I've made snow crystals with beads, and now I'm wondering about what kind of to- and from-note I should use to complete the wrapping.

Have you finished your presents yet?

2 kommentarer:

Så fine!
Jeg liker også best å pakke inn selv.. Det tar litt tid, når alt annet også skal gjøres.. men jeg liker å pakke de litt fint inn, med en personlig tøtsj ;)

Siden de fleste pakkene hos oss skal sendes avgårde, har jeg byttet ut "krølle-båndet" med silkebånd fra søstrene grene.. Da slipper de se helt flatklemte ut når mottaker sitter med de i fanget ;) Lappene trykker jeg selv.. med stempel og manilla-lapper..

Kos deg med forberedelsene til jul!
Stor klem fra
Kjersti

Jeg elsker å pakke inn gaver! Og siden jeg er perfeksjonist, på grensen til det sykelige, hadde det nesten vært toppen av lykke for meg om jeg kunne få pakke inn alle mine egne gaver sånn at det bare var like gaver under treet. Neida. Joda. Neida. Dine var veldig fine :)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)